vrijdag 1 februari 2013

gingerbread en een update van de gehaakte sloffen

Gisteravond had ik vier collega's op bezoek, 
1 wilde leren breien, 2 wilden leren sokken breien,
en 1 kwam om gezellig mee te breien.
Het was zo gezellig dat ik vergat foto's te maken ;-)
maar gelukkig is de cake die ik bakte nog niet helemaal op...
 Vanwege het dieet van een van de collega's bakte ik iets suiker-, koemelk- en tarwevrij,
en bouwde daarom een recept uit dit boek wat om:

ginger bread

Verwarm de oven voor op 160 graden.
Meng in een kom 100 ml zonnebloemolie, 150 ml sojamelk, 1 theelepel appelciderazijn,
een scheutje vanille-extract, 25 ml gerstemoutstroop, 100 ml ahornsiroop
 en 100 ml appelmoes.
Meng in een andere kom 400 gram volkoren speltmeel, mespunt zout,
zakje bakpoeder, 50 gram gehakte walnoten, 2 eetlepels vers geraspte gember,
2 theelepels kaneel, 1 theelepel kruidnagel en 1 theelepel anijs.
Meng de droge ingrediënten met de natte, mix goed maar niet te lang.
Vet een cakevorm in, giet het beslag erin.
Bak 45 minuten.
 En wat deed ik die avond, behalve dames leren breien?
Ik haakte bloemen voor op de sloffen
(in de middag had ik al grotere zolen eronder gezet),
want jongste dochter vond de gaten in het haakwerk niet zo mooi...
Voila...
zo gingen ze vanochtend mee naar school,
want daar heeft ze altijd zulke koude voeten,
het arme schaap....



2 opmerkingen:

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...