zondag 3 februari 2013

appeltaartbroodjes

Een tijdje terug maakte ik kaneelbroodjes,
wat een groot succes was.
Nu vond ik laatst een recept voor een deeg met maar twee ingrediënten,
namelijk zelfrijzend bakmeel en Griekse yoghurt,
en wilde daar wel eens een variatie mee aangaan:
appeltaartbroodjes!
Dit deeg hoeft namelijk niet te rijzen en dus zijn de broodjes sneller klaar...


 Het deeg maak je als volgt:
een beker Griekse yoghurt mengen met een gelijke hoeveelheid aan grammen meel,
ik nam hiervoor volkoren speltmeel, en een zakje bakpoeder!
Goed kneden en uitrollen op je aanrecht.
Bestrijken met een klont gesmolten boter,
daarna bestrooien met veel kaneel en basterd-, of in mijn geval palmsuiker.
 Daarna twee flinke appels erover raspen,
twee handjes gewelde rozijnen
en een flinke hand gemengde en gehakte noten erover strooien.
 Nu rol je de lap voorzichtig maar stevig op,
en snijd er rolletjes van die je op hun kant in een bakblik vleit.
Bestrijk nogmaals met een klont gesmolten boter:
 20 minuten bakken in een voorverwarmde oven op 180 graden:
 Smullen maar,
of vul er wat broodtrommels mee de volgende dag ;-)

8 opmerkingen:

  1. Had ik maar een oven...

    Als alles goed gaat, lukt het mij om woensdag tijdens mijn middagpauze naar het postkantoor te gaan. Sorry dat het zo lang duurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmm, dat lijkt me lekker! Even opzoeken wat palmsuiker is...;)
    Het ziet er ook zo leuk uit! Bedankt voor 't recept, groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt heel erg lekker, en ook als iets wat de Kleine man en ik kunnen gaan proberen morgen. Heb er nu al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm. als het zo eenvoudig is moet het mij ook lukken. Ik ben niet zo'n kok maar houd wel van alles wat hier in zit en als je het zo beschrijft dan is het nog redelijk snel klaar ook. Het ziet er heerlijk uit.
    Als het lukt zal ik mijn foto ook op mijn blog zetten. Dank je wel voor het recept.

    groeten Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me heerlijk! Hoeft er dan helemaal niks aan bakpoeder in als je spelt gebruikt? Alleen maar de yoghurt en het meel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er moet wel bakpoeder in! helemaal vergeten erbij te zetten, dank je wel... Ik heb het snel aangepast. Hoop niet dat er al iemand aan het bakken geslagen is ;-)

      Verwijderen
  6. Dat ziet er erg lekker en makkelijk uit! Ik ga het opslaan en binnenkort eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...